Primary Advertiser

צפו: 4 שפים מובילים קיבלו אתגר לא פשוט. התוצאות טעימות במיוחד

בשיתוף יקבי בנימינה

17.2.2022 / 7:30

לרגל חגיגות ה-70 של יקב בנימינה, 4 שפים ישראלים קיבלו משימה מאתתגרת: לבצע התאמה מושלמת בין יין למנה לבחירתם. התוצאות (הטעימות) לפניכם

עידו פיינר, שף ובעלים של מסעדת "רוברטה וינצ'י", בצילומים של יקב בנימינה/עריכה: גלעד מן מנהיים

איך מתאימים יין למנה מסוימת?

על השאלה המסקרנת הזו נתבקשו לענות ארבעה שפים ישראלים מוכרים, שלקחו חלק בצילומים לקליפ מיוחד במסגרת הקמפיין החדש של יקב בנימינה העוסק בשידוך המושלם בין עולמות היין והקולינריה, כל זאת לרגל חגיגות ה-70 ליקב בשנה הבאה.

התגנבנו אל מאחורי הקלעים של הצילומים כדי לשמוע את התשובות מקרוב.

"רצינו להראות איך יין משתלב בחוויה במטבחים שונים", הסביר עומר בן חורין, מנהל השיווק של היקב. "בחרנו עבור כל שף יין מהסדרות המובילות של היקב, וכל אחד מהם פיתח מנה שלדעתו מדברת הכי טוב עם אותו היין והטעמים שלו. החיבור הזה בין יין לאוכל יוצר לנו חוויה הוליסטית, שלמה ונכונה יותר".

היין שקיבל השף אסף סרי - שותף בקבוצת "מחניודה" ושף-בעלים מסעדת "צמח" הירושלמית, נתן לו השראה לאחת המנות הספרדיות המוכרות והטעימות ביותר - אחו בלנקו. "ברגע שהייתי צריך לחבר את היין למנה ישר עלתה לי המנה הזו - סלקים צלויים על אחו בלנקו, שזה מרק שקדים קר, עם תותים, צנוברים, שמן אריסה וטוויל של שומשום שחור. זו מנה שאני מתחבר אליה מאוד וגם כזו שמאוד מחמיאה ליין".

עידו פיינר, שף ובעלים של מסעדת "רוברטה וינצ'י", לקח את החיבור המתבקש בין יין לאוכל למדינה שאיתה הוא הכי מזוהה - איטליה כמובן, כשהחליט להכין קפלטי, שהוא סוג של כיסון איטלקי. "אני מתכוון למלא אותו בגבינת לאבנה מקומית ולהוסיף אזוב שנמצא בשיא העונה שלו ותבשיל ירוקים", אמר פיינר. "כל מנה רוצה יין, זה הולך ביחד. אני זוכר שפעם אמרו שיין אדום הולך עם בשר ואילו יין לבן עם דגים, אבל היום זה הרבה יותר פתוח. היום מדברים יותר על חמיצות ופירותיות. לדעתי, מה שטעים לך והולך לך כיף עם המנה, זה כנראה גם מה שמתאים".

אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתיה מופרזת

בשיתוף יקבי בנימינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully