Primary Advertiser

טאפאס, ריזוטו, יין: השילובים המושלמים לקראת חזרתה של ליגת האלופות

בשיתוף יקבי בנימינה

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 17:23

מזמינים את החבר'ה לצפות בשמינית גמר ליגת האלופות ולא בטוחים מה להכין? הסירו דאגה מלבכם, כי בשביל זה אנחנו כאן: קבלו את השילובים המושלמים בין מנות מסורתיות ליין, שיתאימו בדיוק למשחקים המובילים בשלב הגורלי

קיליאן אמבפה, ניימאר, ליאונל מסי. Matthias Hangst, GettyImages
ליגת האלופות חוזרת! וכן, גם הם כמובן יהיו שם/GettyImages, Matthias Hangst

ליגת האלופות - ליגת הכדורגל הטובה מכולן - סוף כל סוף חוזרת עם משחקי שמינית הגמר הגורליים שזימנו לנו כמה מפגשים מסקרנים, ובקרוב מאוד ימי שלישי ורביעי יחזרו להיות מהנים במיוחד: נפגשים עם החבר'ה וצופים בשחקנים הטובים בעולם נאבקים האחד בשני על הזכות להניף בסופו של דבר את הגביע הכי יוקרתי שיש.

וכדי להפוך את החוויה למושלמת עוד יותר - אין כמו נשנוש טעים לצד כוס יין טובה בזמן הצפייה במשחק.
אבל איך יודעים מה לאכול ולשתות הפעם? מה, שוב פיצה? עוד פעם את אותו היין? אז לכבוד החזרה של ליגת האלופות החלטנו לעשות עבורכם את החיים הרבה יותר קלים, ולסדר לכם את השילוב המושלם בין אוכל ויין לארבעת המשחקים הכי מעניינים בשמינית הגמר של הצ'מפיונס. כל מה שנותר לכם הוא לאכול, לשתות, לצפות וליהנות.

באגט. ShutterStock
מושלם למאורע. בגט/ShutterStock
יקב בנימינה, אבני חושן, אודם. אסף קרלה,
משתדך נפלא לגבינות קשות מחלב בקר וצאן. אודם מסדרת אבני החושן/אסף קרלה

בניחוח צרפתי: בגט, גבינות קשות ואבני החושן אודם

פריז סן ז'רמן - ריאל מדריד (15.2)

ללא ספק, המשחק הכי מסקרן בשלב שמינית גמר ליגת האלופות הוא המפגש בין פריז סן ז'רמן לריאל מדריד - שתיים מהקבוצות הטובות ביבשת. הפריזאים, שהגיעו עד למעמד הגמר לפני שתי עונות שם הפסידו לבאיירן מינכן, מחפשים זכייה ראשונה בגביע היוקרתי ולשם כך גם הנחיתו את אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, ליאונל מסי, שחבר לניימאר ולקיליאן אמבפה הנפלאים בקבוצת הכוכבים. מנגד ניצבת הקבוצה מבירת ספרד, שרשמה שלוש זכיות רצופות במפעל בין השנים 2015-2018 ו-13 זכיות בסך הכול.

על פניו, לא מעט אירועים צפויים במפגש בין שתי הקבוצות עטורות הכוכבים ולכן לא כדאי להכביד על הבטן (קפיצות בשערים, בהחמצות וכו'). בגט ופלטת גבינות קשות בניחוח צרפתי יהיו מושלמים למאורע, ביחד עם היין אודם מסדרת אבני החושן של יקב בנימינה, שישתדך נפלא לגבינות קשות מחלב בקר וצאן. כן, גם אם אתם אוהדי ריאל מדריד.

ריזוטו אפונה ואספרגוס. ShutterStock
מנת הריזוטו נוצרה בכלל בטעות/ShutterStock
בנימינה רזרב ויונייה. אסף קרלה,
משלב איזון בין חמיצות וטעמי פרי. ויונייה/אסף קרלה

היישר מאיטליה: ריזוטו ורזרב ויונייה

אינטר - ליברפול (16.2)

עוד משחק מסקרן במיוחד שיפגיש את אחת הקבוצות החזקות באיטליה עם האימפריה האנגלית. מבין השתיים, הזכייה של ליברפול במפעל טרייה יותר משל יריבתה - המייטי רדס זכו בליגת האלופות לפני שלוש עונות עם ניצחון בגמר כל-אנגלי על טוטנהאם, ואינטר לעומת זאת, רשמה את הזכייה היחידה שלה במפעל בעונת 2009/10, עם הניצחון ההיסטורי 0:2 על באיירן מינכן החזקה.

כשבחוץ קריר ובתוך הבית חם ונעים, אין יותר כיף ממנה חורפית מנחמת - היישר מהמטבח האיטלקי, כמו ריזוטו עשיר וטעים - שהוא גם אחד המאכלים שהכי מזוהים עם העיר מילאנו. מדובר במנה מסורתית על בסיס אורז עגול, שעל פי האגדה בכלל נוצרה בטעות, אי שם במאה ה-16, כשאחד הפועלים שעבדו על חלונות הוויטראז' של קתדרלת מילאנו המפורסמת החליט להוסיף למנת האורז שלו זעפרן - שבאותה העת שימש לצביעת הזכוכיות. עם השנים עבר הריזוטו שדרוגים נוספים (גבינה, צירים שונים) עד שהפך למנה הפופולרית שמוגשת כיום במסעדות רבות ברחבי העולם. אל המנה המנחמת מומלץ לשדך את היין העשיר רזרב ויונייה - המשלב איזון בין חמיצות וטעמי פרי שיתאימו בול למנה חמאתית כמו ריזוטו.

טאפאס. ShutterStock
נשנוש מושלם לכדורגל. טאפאס/ShutterStock
פרפום דה בנימינה יקבי בנימינה. גיל אבירם,
יין פירותי עם חמיצות גבוהה. פרפום דה בנימינה/גיל אבירם

נשנוש ספרדי: טאפאס ופרפום דה בנימינה

אתלטיקו מדריד - מנצ'סטר יונייטד (23.2)

אתלטיקו מדריד מגיעה גם השנה למפעל היוקרתי עם התואר המפוקפק הבא: הקבוצה היחידה בהיסטוריה של ליגת האלופות שהגיעה לשלושה גמרים - אך מעולם לא זכתה. הקולצ'ונרוס בראשותו של דייגו סימאונה חולמים ללכת עד הסוף השנה, אך לפני כן יצטרכו להתגבר על המשוכה ממנצ'סטר, שמאז הפרידה ממאמנה אולה גונאר סולשיאר נראית טוב בהרבה, והיא תנסה לזכות בתואר לראשונה מאז עשתה זאת ב-2008, עם הניצחון על צ'לסי של אברהם גרנט בגמר הזכור במוסקבה.

כשחושבים על מדריד, חושבים על טאפאס - "כינוי למנות קטנות המוגשות בספרד באופן מסורתי כחטיף לצד כוס יין או בירה, לרוב לפנות ערב", כך על פי ויקיפדיה. אם תשאלו את הספרדים - טאפאס, יין וכדורגל הוא השילוש הקדוש, ונראה שהם יודעים על מה הם מדברים. בין הטאפאסים הפופולריים שמומלץ לאמץ גם במפגש עם החבר'ה: קרוקטים מסוגים שונים, פאן קון טומאטה וכמובן פאטאטס בראוואס. היין שמשתלב בצורה הטובה ביותר עם המנות הספרדיות הקטנות הוא ללא ספק פרפום דה בנימינה - יין רוזה שמתאים היטב לטעמים העזים של הטאפאס, שזקוקים לקונטרה של יין פירותי עם חמיצות גבוהה כמו של הרוזה פרימיום.

דג בקלה מטוגן. ShutterStock
יש קבוצה אנגלית במשוואה? הולכים על דג מטוגן, כמובן/ShutterStock
בנימינה רזרב שרדונה. אסף קרלה,
משתדך לבקלה בצורה מושלמת. רזרב שרדונה/אסף קרלה

מהים של פורטוגל: בקלה מטוגן ורזרב שרדונה

ספורטינג ליסבון - מנצ'סטר סיטי (15.2)

על הנייר, לא מדובר באחד המשחקים הנוצצים של שלב שמינית הגמר; אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי נמצאת בכושר מדהים מאז פתיחת העונה כשהיא מוליכה את הליגה האנגלית בפער גדול. אלא שמולה ניצבת יריבה עיקשת, שבתום העונה שעברה זכתה באליפות אחרי כמעט 20 שנה. ספורטינג - אחת משלוש הקבוצות הכי גדולות בפורטוגל, נמצאת גם היא בכושר מצוין והיא חברה קבועה בצמרת הגבוהה בליגה המקומית, ונראה שהיא לא תעשה חיים קלים לפפ גווארדיולה, קווין דה בראונה וחבורתם.

אז מה אוכלים ושותים? המטבח הפורטוגלי עשיר ומגוון, ומתבסס ברובו על דגים - כשמעל כולם ניצב הדג הלאומי של המדינה: דג הבקלה, או בקליאו כפי שמכנים אותו הפורטוגלים. ישנם מאות, אם לא אלפי מתכונים המבוססים על דג הבקלה הטעים, אך נראה שהפעם כדאי ללכת על בקלה מטוגן וצ'יפס - בטח כשישנה גם קבוצה אנגלית במשוואה. מכיוון שדג מטוגן מבקש חמיצות גבוהה יחסית כדי לרענן את הפה, היין שמשתדך לו בצורה הטובה ביותר הוא ללא ספק רזרב שרדונה המצוין.

אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתיה מופרזת

בשיתוף יקבי בנימינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully