Primary Advertiser

יש גם הפתעה: 5 המלצות לסדרות מעולות שלא כדאי לכם לפספס

בשיתוף יקבי בנימינה

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 17:22

למה כדאי לשתות סוביניון בלאן עם "נני"? ואיך זה שדווקא בנימינה רזרב מרסלן ילך בול עם "מר רובוט"? חוויית הצפייה בטלוויזיה יכולה להשתדרג פלאים עם כוס היין המתאימה, ולכן סידרנו לכם חמש המלצות על סדרות והמשקה המתאים להן

מעטים יחלקו על הטענה שאנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה. לא פעם כל מה שאנחנו רוצים זה לחזור הביתה מיום עבודה, לחלוץ נעליים, לעשות מקלחת חמה, להשכיב את הילדים ולהתרווח מול סדרה מרתקת בטלוויזיה עם כוס יין טובה. זו פרקטיקה מנחמת ומרגיעה בפני עצמה, אבל היא יכולה להשתפר אף יותר באמצעות התאמה מדויקת בין הסדרה ליין. בדיוק לשם כך התכנסנו כאן - הנה כמה הצעות לשילובים שללא ספק ישדרגו לכם את החוויה. כמובן, מומלץ לשתות באחריות ובשיקול דעת.

להרוג את איב - עונה 3, יבגניה דודינה. BBC America,
דרמת מתח קומית. להרוג את איב/BBC America
אבני החושן יהלום יקבי בנימינה. אסף קרלה,
מאזן את השיגעון עם מוקפדות. יהלום מסדרת אבני החושן/אסף קרלה

סדרה: להרוג את איב
יין: אבני החושן יהלום
איפה צופים: HOT

כשחושבים על זה, הסדרה "להרוג את איב" והיין אבני החושן יהלום הם יצירות שמשלימות זו את זו ומחמיאות זו לזו. אבני החושן יהלום מורכב מזנים לא שגרתיים מכרמים שונים, כדי ליצור משקה שמצד אחד הוא עשיר ובשל, ומצד שני אלגנטי ומאוזן. חציה הראשון של ההגדרה הזו חל על "להרוג את איב" - היא אכן עשירה ובשלה? החלק השני, אלגנטי ומאוזן - לא ממש. זה מה שהופך אותו למושלם עבורה.

הסדרה היא דרמת מתח קומית של משחקי חתול ועכבר בין סוכנת MI-5 הבריטית (סנדרה או, "האנטומיה של גריי") לבין רוצחת סדרתית בשם וילאנל שעושה שמות ברחבי אירופה (ג'ודי קומר הנפלאה, שזכתה על תפקידה כאן בפרס אמי מוצדק מאוד). מדובר בשילוב בין ז'אנרים שונים שמתלכדים לכדי משהו באמת מיוחד: הסדרה מצחיקה, מותחת, מפתיעה, ולא פעם גם מטורללת ומבולגנת. זה חלק מהכיף בה. כאן בדיוק נכנסים האלמנטים האחרונים של היין, שמאזנים את השיגעון עם מוקפדות. מאוחר יותר השנה תגיע העונה הרביעית והאחרונה של "להרוג את איב", כך שלקראת בואה זו הזדמנות מצוינת לצלול אל שלוש הראשונות עם המשקה המתאים.

פראן דרשר. Amy Sussman, GettyImages
קלאסיקת הניינטיז חזרה לטלוויזיה. פראן דרשר, נני/GettyImages, Amy Sussman

סדרה: נני
יין: בנימינה רזרב סוביניון בלאן
איפה צופים: yes

קלאסיקת הניינטיז חזרה לטלוויזיה אחרי שנים רבות שבהן נפקדה ממנה. בזמן אמת היא תמיד חסתה בצילן של הסדרות הנחשבות והמצליחות באמת, כמו "סיינפלד", "חברים" ו"פרייז'ר". אולם צפייה חוזרת בסיטקום בכיכובה של פראן דרשר היהודיה, שגם יצרה את הסדרה עם בעלה דאז, פיטר מארק ג'ייקובסון, מזכירה עד כמה כיפית ומבדרת הייתה "נני". דרשר מגלמת את בת דמותה, פראן פיין, יהודיה ניו-יורקית מוחצנת ותוססת, שמשיגה עבודה כאומנת לשלושת ילדיו של אלמן עשיר, מר שפילד. התנגשות התרבויות בינה לביניהם מתבררת כמוצלחת במיוחד, מכל היבט. הילדים מתאהבים בה, ובין מר שפילד לבין פראן מתחילה לרחוש משיכה שתפרנס עונות רבות בסדרה.

עם הצפייה בה תתאים כוס בנימינה רזרב סוביניון בלאן, מפני שהגישה שלה ושל גיבורת הסדרה דומה. מקור ענבי הסוביניון בלאן, שניטעים בגובה של 800 מטר, מאפשר להם לצבור חומרי ארומה בצורה אופטימלית, ומהם נוצר יין קליל ורענן - ממש כמו פראן, שמגיעה אל משפחה שתרבותה ומורשתה הפוכים ממנה לחלוטין, ובכל זאת שובה בקלות את לב כולם.

מר רובוט, פרק אחרון. יח"צ,
טוויסט אחר טוויסט. מר רובוט/יח"צ
מרסלן יקבי בנימינה. אסף קרלה,
לגימה מיין מרסלן מסגירה מיד: זהו משקה מורכב ובשל מאוד/אסף קרלה

סדרה: מר רובוט
יין: בנימינה רזרב מרסלן
איפה צופים: נטפליקס

לגימה מיין מרסלן מסגירה מיד: זהו משקה מורכב ובשל מאוד, ולא בטוח שהוא מתאים לכל אחד. זו הגדרה קולעת גם ל"מר רובוט", אחת הסדרות הטובות של העשור הקודם. דרמת המתח עוקבת אחר האקר מופנם בשם אליוט (רמי מאלק, שזכה על תפקידו כאן באמי, ומאוחר יתר גם באוסקר על גילום פרדי מרקורי בסרט "רפסודיה בוהמית"), שנשאב אל קנוניה להפיל את התאגיד הגדול בעולם - אי-קורפ.

לאורך ארבע עונותיה הסדרה מציגה טוויסט אחר טוויסט, אבל מה שהופך אותה לטובה כל כך הוא שלא מדובר רק בהפתעה לשם ההפתעה, אלא כל נקודת מפנה כזו חושפת רובד חדש בנפשו של הגיבור. בכך ממחישה "מר רובוט" עד כמה היד המכוונת בה יודעת מה היא עושה, הן מבחינת התסריט המושלם והן מבחינת עשייה קולנועית מעוררת השתאות. מדובר ביצירה שומטת לסת שללא ספק דורשת סבלנות בחלקים מסוימים ממנה (העונה השנייה בפרט משתהה יותר מדי), אבל גם תספק חוויית צפייה מדהימה למתמידים.

הכתר עונה 4, אוליביה קולמן, טוביאס מנזיס. דז ווילי,
אהבות, תשוקות, טרגדיות, אסונות, קטנוניות, חמדנות, גאווה ושפל. הכתר/דז ווילי

סדרה: הכתר
יין: צוקים שרדונה
איפה צופים: נטפליקס

אמרתם יין קלאסי עם איכויות והקפדה על פרטים, אמרתם "הכתר". הרי מה יותר קלאסי מאשר משפחת המלוכה הבריטית? ומה יתר מוקפד מאשר הסדרה עתירת ההוד והתקציב, שהשפע בה ניבט מכל פריים והפרטים בה מדוקדקים עד לאחרון שבהם? "הכתר" עטורת הפרסים היא סדרת פאר יפהפיה שמלווה את אליזבת' ווינדזור מראשית דרכה כמלכה, כשנאלצה לרשת את אביה אחרי מותו המוקדם. כל עונה בסדרה מתפרסת על פני עשור בשלטונה של אליזבת' וכל פרק בה מגולל סיפור העומד בפני עצמו ומבוסס כמובן על מקרים אמיתיים - גם אם נוטל חירות יצירתית שלא פעם מקימה על הסדרה ביקורת מצד חובבי מלוכנות.

היופי הגדול ב"הכתר" הוא האמביוולנטיות שבה היא מתארת את עצם השלטון הזה - מצד אחד נצר חשוב ובסיסי של המורשת הבריטית, ומצד שני כזה שזמנו עבר מזמן. את הקרע הזה היא מחילה גם על הדמויות עצמן, שאמנם מורמות מעם, פשוטו כמשמעו, אבל גם גם כלואות בחיים של חובה וכללי טקס נוקשים ומגבילים. היא מפליאה לחפור בנפשן ולהמחיש שלמרות מיקומן בהיררכיה, עדיין מדובר בבני אדם עם כל המשתמע מכך, על האהבות, התשוקות, הטרגדיות, האסונות, הקטנוניות, החמדנות, הגאווה והשפל. קלאסיקה.

פליבאג עונה 2, פיבי וולר-ברידג'. יח"צ,
האופן שבו היא משחקת עם הקיר הרביעי - מהגאוניים שנראו על המסך. פליבאג/יח"צ
פרפום דה בנימינה יקבי בנימינה. גיל אבירם,
יין רוזה פרימיום ארומטי. פרפום דה בנימינה/גיל אבירם

סדרה: פליבאג
יין: פרפום דה בנימינה
איפה צופים: אמזון פריים וידאו

ב-2019 הפתיעה "פליבאג" כשחטפה שלל פרסי אמי מתחת לאפה של הפייבוריטית המובהקת, "Veep". בין היתר היא זכתה בפרס הקומדיה הטובה ביותר, וזו אחת הזכיות המוצדקות בתולדותיו של הטקס, אם להיות דרמטיים לרגע. הסדרה שיצרה פיבי וולר-ברידג', שגם מככבת בה, עוקבת אחר אישה צעירה, אבודה ומוכת יגון בלונדון, שמתקשרת איתנו הצופים ישירות תוך שבירת הקיר הרביעי. היא מכלה את ימיה במין מזדמן ובשתייה מרובה, ולמרות שלכאורה היא בקשר מתמיד איתנו, הסדרה עדיין מצליחה לשמוט את השטיח מתחת לרגלינו ולחשוף אמיתות כואבות שהסתירה מאיתנו.

האופן שבו "פליבאג" משחקת עם הקיר הרביעי הוא אחד הגאוניים שנראו על המסך. וולר-ברידג' הופכת אותנו לאנשי סודה ולחבריה, בזמן שהיא מנווטת את הגיבורה שלה אל מחוזות בריאים יותר, בתקווה. מדובר ביצירה שנונה שמצליחה גם להיות מאוד מצחיקה וכובשת וגם לנער את הקרביים של הצופים, מיזוג מושלם בין החמוץ למתוק. זו גם הסיבה שהיין המומלץ לצפייה בה הוא "פרפום דה בנימינה", יין רוזה פרימיום ארומטי שהשילוב הזה הוא מרכיב מהותי בו, והיוקרתיות שלו הולמת סדרה עטורת פרסים ושבחים כמו "פליבאג".

אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתיה מופרזת

בשיתוף יקבי בנימינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully