Primary Advertiser

משפחתי, רומנטי, חורפי: איזה סוג יין מתאים לכל טיול?

בשיתוף יקבי בנימינה

28.1.2022 / 11:39

כולם אוהבים לטייל וכולם אוהבים יין טוב. אז למה לא לשדך ביניהם? קבלו 5 הצעות לשידוך מנצח בין היין הנכון לבין הטיול הנכון: פיקניק משפחתי, טיול רומנטי, מסלול ערב עירוני, טיול חורפי בים ואפילו קמפינג מדברי עם החבר'ה

הררי מילים כבר נכתבו על שידוך היין הנכון לאוכל הנכון. אבל שידוך בין יין לטיול? תודו שזה יכול להיות מפתיע, מסקרן ומעורר השראה. אז קבלו חמישה טיולי שונים ברחבי הארץ - שאליהם כדאי לשדך יינות שמתאימים להם היטב.

נחל ציפורי יקב בנימינה. אייל שפירא,
מרחק נסיעה של כשעה בלבד מאזור המרכז. נחל ציפורי/אייל שפירא
יקב בנימינה סוביניון בלאן רזרב. יח"צ,
מושלם לטיול משפחתי קליל. סוביניון בלאן מסדרת רזרב/יח"צ

פיקניק בטיול משפחתי קליל

המסלול הנכון: מים זורמים מול טחנת הנזירים בנחל ציפורי

בשונה מנחלים צפוניים מרוחקים, נחל ציפורי מצוי באזור העמקים, מרחק נסיעה של כשעה בלבד מאזור המרכז. קפצתם, טיילתם, עשיתם פיקניק - וחזרתם הביתה גדושי חוויות. המסלול מצוי באזור שבו הנחל נראה במיטבו - באזור טחנת הנזירים הקדומה, בין גבעות ירוקות ומים זורמים. ניתן להסתפק בפיקניק ממושך, אבל מומלץ גם לצעוד לאורך הנחל עד שמתעייפים ולחזור בחזרה. הפיקניק עצמו ייערך מול טחנת הנזירים הקדומה, המספקת סצנה ציורית להפליא. מומלץ גם לדלג ברכב או ברגל אל עין יבקע (מעיין הסוסים), אף הוא באפיקו של נחל ציפורי, וגם הוא מספק תפאורה נהדרת לפיקניק משפחתי.

להגיע: מכביש 70 לכביש 762 דרך צומת רכסים. חוצים את היישוב ראס עלי ומחנים לצד בית ספר. שביל בסימון כחול ייקח אתכם לטחנת הנזירים.

היין הנכון: פיקניק משפחתי דורש יין ארומטי פירותי, נעים ולא כבד, ואפילו כזה שלא צריך פותחן (בזכות פקק הברגה נוח). נסו את סוביניון בלאן מסדרת רזרב של יקבי בנימינה.

מערת פער יקב בנימינה. אייל שפירא,
חלק מבולען עמוק ומסתורי, החבוי בין עצי חורש צפופים. מערת פער/אייל שפירא
פרפום דה בנימינה יקבי בנימינה. גיל אבירם,
רומנטיקה היא עניין רציני. רוזה פרפום דה בנימינה/גיל אבירם

טיול רומנטי

המסלול הנכון: מערת פער

אל תיבהלו מהמילה "מסלול", כי כאן מדובר בהליכה של דקות ספורות בלבד. בכל זאת, רומנטיקה ומסלול למיטבי לכת לא ממש הולכים יחד. אז מערת פער, לצד כביש הצפון. המערה היא חלק מבולען עמוק ומסתורי, החבוי בין עצי חורש צפופים המסוככים עליו כאילו מדובר בסוד שמור. בעמק הזעיר הזה, המכוסה כולו בעלים שנשרו, תוזמנו למצוא פינה שקטה, הרחק מרעשי העולם הגדול, ופשוט לקחת את הזמן. מרגע זה, הקסם יקרה.

להגיע: מכביש 899, מערבית לצומת סאסא, ניצב שילוט למערת פער.

היין הנכון: רומנטיקה היא עניין רציני, וכדי להיות מקוריים ולא שגרתיים מומלץ לבחור ביין שעונה על תכונות האופי הללו. אנחנו ממליצים על יוגב בלנד ארומטי (יין לבן חצי יבש מסדרת יוגב) או על רוזה פרפום דה בנימינה.

חיפה בלילה יקב בנימינה. אייל שפירא,
גם חיפאים רבים אינם מודעים ליופיים של גרמי מדרגות אלו. חיפה בלילה/אייל שפירא
אבני החושן יהלום יקבי בנימינה. אסף קרלה,
יתאים מאוד לסיטואציה. יהלום מסדרת אבני החושן/אסף קרלה

טיול לילה בעיר

המסלול הנכון: טיול מדרגות בחיפה

לא רבים יודעים, אבל חיפה מרושתת בשפע של גרמי מדרגות, בין הכרמל לבין העיר התחתית. למעשה, גם חיפאים רבים אינם מודעים ליופיים של גרמי מדרגות אלו, במיוחד בשעות הערב והלילה, בעת שנשקפים מהם נופים מדהימים של המפרץ המואר וצפון מישור החוף. ההמלצה שלנו היא להשאיר את הרכב בשדרות בן גוריון בעיר התחתית ולעלות במונית אל "מדרגות גדרה" (רחוב יפה נוף מס' 107). מכאן פשוט רדו כ-1,000 (!) מדרגות, במסלול שאורכו קצת יותר משני קילומטרים. המדרגות הללו מרוכזות בכמה גרמי מדרגות השונים אלו מאלו. מומלץ מאוד להיעזר באפליקציית ניווט.

להגיע: ניתן להחנות באזור הגנים הבהאיים בשדרות בן גוריון.

היין הנכון: טיול ערב ראוי לשמו מסתיים בארוחה טובה. לכן, יתאים מאוד להתענג על יינות מסדרת אבני החושן (כגון אודם או יהלום) של יקבי בנימינה.

תל דור יקב בנימינה. אייל שפירא,
גן לאומי שנחנך לא מזמן. תל דור/אייל שפירא
יין צוקים גרנאשה טינטוררה יקבי בנימינה. אפרת אשל,
יין מפתיע בטעמו. צוקים גרנאשה טינטוררה/אפרת אשל

טיול חורפי בחוף הים

המסלול הנכון: תל דור

בעונת החורף, טיולים בחופי הים מביאים עמם ניחוח פראי, ראשוני וטבעי יותר. כדי לעשות זאת כמו שצריך, יש צורך לבחור בחוף הנכון. ההמלצה שלנו היא גן לאומי תל דור (אל תתבלבלו עם חוף דור או שמורת דור-הבונים הסמוכים). מדובר בגן לאומי שנחנך לא מזמן, והכניסה אליו ללא תשלום (אך נדרשת הרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים). כאן ממתין לכם חוף גדוש באוצרות: מפרצים סודיים, לגונות פוטוגניות, שרידי עיר נמל עתיקה ושרידים מהתקופה הרומית והמון תצפיות נוף מרהיבות. המסלול מעגלי, משולט היטב ואורכו כשני ק"מ.

להגיע: "גן לאומי תל דור" בווייז.

היין הנכון: לעניין מפתיע כמו טיול חורפי בחוף הים, נדרש יין מפתיע בטעמו. הבחירה שלנו היא יין צוקים גרנאשה טינטוררה, יין קטיפתי ואופי ים-תיכוני מתובל, המציע טעם וסגנון ייחודיים בהחלט.

פרסת נקרות יקב בנימינה. אייל שפירא,
מומלץ גם לעשות קמפינג מנצח באחד מחניוני הלילה שבמכתש רמון/אייל שפירא
קברנה סוביניון פטי ורדו מסדרת יוגב. אסף קרלה,
יהיה מושלם לישיבה של החבר'ה. קברנה סוביניון פטי ורדו מסדרת יוגב/אסף קרלה

טיול במדבר וקמפינג עם החבר'ה

המסלול הנכון: פרסת נקרות ועין סהרונים

המדבר גדוש בשפע של מסלולי טיול, אבל רק מעטים מהם מסוגלים להציג כל כך הרבה נופים, תופעות וחוויות במסלול שאורכו כחמישה ק"מ בלבד. זה הזמן לצאת לדרך עם החבר'ה לטיול בלב מכתש רמון, שבו שרידי חאן נבטי, קניון מפתיע, מעיין קטן, מערת מסתורית ואווירה מדברית כמו שצריך. לקינוח, מומלץ לעשות קמפינג מנצח באחד מחניוני הלילה שבמכתש רמון, כגון חאן בארות (בתשלום) או הר ארגון (חינם).

להגיע: "חאן סהרונים" בווייז. מכאן יש להשתמש ב"סיפור דרך מפורט" ובמפת סימון שבילים.

היין הנכון: קמפינג עם החבר'ה לא יהיה שלם ללא פויקה משובח, שאליו תשדכו יין אדום יבש קברנה סוביניון פטי ורדו מסדרת יוגב.

אזהרה: מכיל אלכוהול - מומלץ להימנע משתיה מופרזת

בשיתוף יקבי בנימינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully